Friday, July 15, 2016



ශ්‍රී ලංකාවේ ආර්ථිකයට නව මුහුණුවරක්



ආර්ථික වශයෙන් සහ වෙළද මධ්යස්ථානයක් ලෙස ශ්‍රී ලංකාව සංවර්ධනය කිරීමට යුරෝපය චීනය ඉන්දියාව හා සිංගප්පූරුව ඒකාබද්ධ කරමින් එකම ආර්ථික කලාපයක්ප්‍ රකාශයට පත් කිරීමට රජය තීරණය කර ඇත.



ශ්‍රී ලංකාවේ ඉතිහාසයට අනුව වර්ෂ එක්දහස්එකසිය ගණන් වල සිටම ගණුදෙනු මද්‍යස්ථානයක් විය . ඒ අනුව මේ නව ආර්ථික කලාප පිහිටුවීමේ සංකල්පය කලක් පැරණි අදහසක් ලෙස හදුනාගත හැකිය.ශ්‍රී ලංකාවේ පිහිටීම අනුව විවිධ විදේශිකයන් බඩුභාණ්ඩ හුවමාරුවට පැමිණීම ඈත අතීතයේ පටන් සිදුවිය. විවිධ ජාතිකයන් නැගෙනහිර සිට බටහිරට විවිධ භාණ්ඩහුවමාරු කළ අතර අපේ රට භාණ්ඩ හුවමාරු මද්‍යස්ථානයක් ලෙස වඩාත් විධිමත් කිරීමට අවශ්‍ය අවකාශ සකස් කිරීමේ කටයුතු වර්තමාන රජය විසින් සම්පාදනය කිරීමට සූදානම්ව ඇත.

එහි එක් පියවරක් ලෙස ජාත්යන්තර වශයෙන් ඇතිකර ගන්නා සම්බන්ධතාවන් දැක්විය හැක. පසුගිය සමයේ ආසියාවේ ආශ්චර්්ය පෙන්වීමට ගොස් හුදෙකලා රටක් බවට පත්වී තිබූ ශ්‍රී ලංකාව ජාත්‍යන්තර ප්‍රජාව විසින් ප්‍රතික්ෂේප කරමින් තිබූ සමයක පසුගිය වසර ජනවාරි 8 ඡන්දයෙන් පසුව අප්‍රසාදය අභිබවා ජාත්‍යන්තර පිළිගැනීමට පාත්‍ර වන්නට ශ්‍රී ලංකාවට අවස්ථාව උදාවිය.

එහි ප්‍රතිඵල වශයෙන් වසර 27 කට පසු ඉන්දීය අග්‍රාමාත්‍යවරයා මෙරටට පැමිණීම සිදුවිය .ඇමරිකානු විදේශ ඇමතිවරයාගේ ශ්‍රී ලංකා සංචාරයත් , ජී 7 නම් වූ ලෝකයේ ප්‍රබල රටවල් හතක් හමුවන සමුළුවට සහභාගිවීමට ශ්‍රී ලංකාවේ ජනාධිපතිවරයාටද ආරාධනා ලැබුණි.මීට පෙර කිසිදු අවස්ථාවක ජී 7 සමුළුවට පිටස්තර රටක නායකයෙකුට ආරාධනා ලැබී නැතිසේම, ශ්‍රී ලංකාවේ නායකයෙකු මේ සදහා ආරාධනා ලැබූ පළමු අවස්ථාවද විය . එයින් පෙනීයන්නේ අපේ රටට ජාත්‍යන්තර පිළිගැනීමක් ලැබී ඇති අයුරුයි.

අපේ රට වෙළද මධ්‍යස්ථානයක් බවට පත් කිරීමේදී නීතිමය ස්වාධීනත්වය ද බෙහෙවින් බලපාන කරුණකි .ඒසදහා පළුදු වී තිබූ විශ්වාසය යළි ගොඩනගා ගැනිමට ශ්‍රී ලංකා රජයට අවස්ථාව සැලසී ඇත . කලක් රටේ නීතිය හරිආකාරව ක්‍රියාත්මක නොවීම වැරදිකරුවන් සදහා නීතිය සහ දඩුවම් ක්‍රියාත්මක නොවීම අධිකරණයට බලපෑම්කිරීම යනාදිය පිළිබද ව ශ්‍රී ලංකාවට විශාල කැළලක් ඇති වී තිබුණි.

ඊට අමතරව ගුවන් සහ වරාය සේවාවන් ද විධිමත් කිරීමට දීර්ඝකාලීන වැඩපිළිවෙළක් ඉදිරිපත් කර ඇත. එහිදී අපේ ගුවන්තොටුපළට දෙවැනි ගුවන් පථයක් ද එක් කෙරේ. කටුනායක ගුවන්තොටුපොළේ සංවර්ධනයට වසර ම 10 ක සැලැස්මක් ඉදිරිපත් වී ඇත.දැනට වසරකට මගීන්ම මිලියන 12 ක් පමණ කටුනායක ගුවන්තොටුපල පරිහරණය කරනු ලබයි.එම ප්‍රමාණය මගීන් මිලියන 40 ක් දක්වා වැඩි කිරීමට සැලසුම්කර ඇත.ඊට අමතරව අභ්‍යන්තර ගුවන්සේවා වර්ධනය කිරීමට ද නියමිතව ඇත.

කටුනායක ගුවන්තොටුපළට පැමිණෙන පුද්ගලයන් එතැනින් මෙරට තුල තමාට අවශ්‍යය ස්ථානය ට යාමට ගුවන්යානා පහසුකම සැලසේ.වරාය සංවර්ධන වැඩපිළිවලේදී කොළඹ වරාය දියුණු කිරීමටත් වරාය නගර පිහිටුවීමටත් පරිසරයට හානි නොවන ආකාරයෙන් එම නගර සැළසුම් ක්‍රියාත්මක කිරීමත් දකුණු ආසියාවේ කාර්යක්ෂම වරාය ලෙස තවදුරටත් කොළඹ වරාය ප්‍රබල දියුණු කරා ගෙන යාමත් දැනට පවතින ඉදිරි සැලසුම් වේ.
සටහන :ජීවන්ති නයනිකා

No comments:

Post a Comment